Followers

Aku Malas Nak senam.. Aku Malasss.. Aku Malasss!

/
4 Comments
Assalamualaikum my sugar plumps readers..

Haaa.. Comfirm-comfirm ini salah satu kata-kata yang tersemat dari hati kecil anda..
Kadang-kadang tersemat di hati kecil ku juga..

Yang menguruskan badan adalah pemakanan..
Yang membentukkan badan adalah senaman..

Kot sesaper nak buat transformasi badan macam ni ke..

khan sedap mata memandang.. aww..
Tak salah nak berangan macam ni.. kot takut orang perli, kita angan-angan seorang diri sudah..
Dalin terjumpa satu exercise yang semalas-malas hamba manusia boleh buat.. haaa.. Simple tapi ada hazab sikit.. alaa.. sikit jerr.. Memang ada kesan dalam mengurangkan inch badan.. Sebab ia tanggung beban berat badan kita.. Ia fokus pada kawasan perut,pinggang, paha dan lengan... nak tahu apa dia?

....
...
...
...
...
..
..
..
(Scroll Lagi!)
...
...
...
....
....
...
...
(Exercise jari anda!)
..
..
..
....
...
..
..
namanya adalah..
..
...
..
PLANKING!

Pastikan anda berada dalam posisi seperti gambar di atas.. tak perlu bergerak.. tak perlu ke atas ke bawah.. biarkan statik dalam kedudukan ini..

Berapa lama???

Selama mana anda mampu bertahan!
Sebagusnya 2 minit satu sesi.. satu sesi di waktu pagi, satu sesi di waktu tengahri dan sekali pada waktu malam juga..

"hok aloh Dalin.. aku jogging pun satu jam.. apa barang 2 minit.. phuihh"

Dalin pun jawab, "belum cuba belum tahu, dah cuba jatuh cinta!! haaa.. giteww.."

Tapi bila anda diet atkins ni, hormone rajin anda akan mencanak naik dalam badan.. disebabkan Ketosis yang berlaku dalam badan.. Dalin masih samar-samar lagi dengan statement ini.. masih dalam kajian, tp memang terbukti bila ramai  members KDA mengakuinya..

Maka dengan itu, rajin-rajinkanlah untuk buat senaman selain planking ini..

Nak tengok aktiviti apa yang bakarkan kalori anda?

tekan 


Selamat Membaca!!

Apa itu Diet Atkins? Sila tekan link di bawah.

Bagaimana nak mula Diet Atkins? Sila tekan link di bawah.

Saya selalu kantoi/cheat/kelaut, takpe ke? Sila tekan link di bawah.

Saya dah tak tahu nak makan apa sewaktu Induction! Sila tekan link di bawah.

Saya Nak Berpuasa, tetapi nak amalkan Atkins. Sila tekan link di bawah
Berpuasa Sambil Diet Atkins

Saya dah tahu Phasa Pertama, apakah Phasa kedua? Sila tekan link di bawah
Phasa Kedua (OnGoing Weight Loss) Dalam Atkins


I'll be back!


You may also like

4 comments :

careno said...

wooo... nak kena try ni... perut dah semakin maju... huhuhu...

Dalin said...

haaa.. buat jangan tak buat... mdah je.. seminggu dah nampak kesan surut tu... hehe..

Didi Kar said...

Adakah normal, first time buat mcm bertahan 4, 5 saat je huhu. Saboo je lah.

Didi Kar said...

Adakah normal, first time buat mcm bertahan 4, 5 saat je huhu. Saboo je lah.