Benda Bodoh Ko Pernah Buat Sebab Cinta?

Sekarang ni aku rajin beno layan YouTube Thinker Studio..
So, yes one of the topic is psl benda bodoh yang members Thinker Studio pernah buat sbb cinta..

well.. once kau jatuh cinta.. kau automatic jadi bodoh weh..
sbb tu org tua-tua kata cinta tu buta.. 
eh..? mat salleh pun sebut "love is blind" okay..
sbb dia boleh buat buat benda yg sebelum ni tak pernah dibuat..
dia buat otak kau kacau.. perut kau serabut.. jiwa racau..
eh macam ada pengalaman kan? LOL

benda bodoh pernah aku buat? 

"Benda bodoh pernah aku buat sampai skg ni is stalk crush aku... aku stalk dr dia single, kenal perempuan lain.. kapel sampai tahap nk kawin dgn perempuan tu.. putus dgn perempuan tu.. single balik, dan skg dia dgn relationship dgn perempuan lain.. tp aku masih lg stalk.. sedih and pathetic kan hidup aku? huhu..."

Hahaha..
sedih gila kan..

aku pernah keciwi dalam percintaan..
dialah mamat yg pertama aku betul2 syg (masa tu laa.. thn 2010)
tapi putus sebab dia curang..
maybe Allah nak pelihara aku kot masa tu..
aku masa tu memang sayang bagai nak rak.. i was dead inside..
it took me almost 2 years for me to finally move on..
but now sometimes he look for me and ask to be with him back.. Gila apa??
guess what i did?
BLOCK him..! yes.. i blocked him tanpa sekuman rasa sayang..
padahal dulu hari-hari stalk.. hari-hari bergelinang air mata weh..
dan sekarang dah takde langsung! macam magic..

but because of him, I become stronger and stronger..
Then I met the next guy..
Dah tu.. this next guy pulak minta putus, sbb dia ada perempuan lain yang KURUS..
aku iye kan aje..
kau taknak aku, kau belah je dari nak main2kan hati aku kan?
and guess what.. takde setitik air mata! Sumpah demi Allah..
family aku especially my sister layan aku baik giler.. sbb igtkan aku dalam emotional crisis..
siap sempat pesan, "kalau hang nak nangis dalin, nangis jaa.."
mak aku siap pesan kat siblings aku utk bg ruang kt aku.. haha..
oh and FYI, laki ni kawan abg aku.. beriya abg aku kenalkan dia utk aku lupakan mamat pertama tu..
And one day tiba-tiba masa aku dalam kelas, mak aku call..
sangat rare kalau mak aku call waktu aku dalam kelas.. 
sebab ingatkan kes emergency, aku angkat lah..
rupanya this next guy call mak aku (aku sendiri tertanya mana kau dpt number mak aku?) sebab nak number aku.. so mak aku call utk minta izin boleh ke bg number.. so aku izinkan lah..
lepas aku letak phone tu.. laju je mamat tu call aku.. tapi aku tak angkat sebab dalam kelas kan.. plus aku xnak dengar suara dia.. jelik! aku igt nak sms je (zaman xde wassap lg)
tapi dia tak henti call.. nak tak nak aku angkat jugak..
apa sebab dia call??
nak minta maaf.. after 1.5 years kami putus.. hahaha.. lawakk..
I didnt say I forgive him. aku just kata "haa.. ok" ulang2..

disebabkan mamat pertama tu lah hati aku keras.. 
kalau aku ada suka kt seseorang tp aku direject (haha sedihnya..), dan bila ttba seseorang tu contact aku balik, memang takdenye aku nak layan or terima balik... 
aku sejenis manusia yang tak suka jilat ludah balik..

tapi..
meanwhile aku dalam percintaan yang tidak menjadi tu..
aku ada crush kt sorang ni.. tapi aku tak pernah bagi tahu sebab aku segan dan malu..
I've been stalking him since dia single, lepas tu jumpa awek ni.. dan serious dgn awek ni.. ttba putus dgn awek ni.. 
DAN GUESS WHAT
(mesti korang igt ni happy news kan? NOPE! hahaha)
After being single for awhile, dia kenal2an dengan awek lain pulak, 
dan sekarang dah bercinta dgn awek lain..
HAHAHAHAHAAHA...
sedih giler kan hidup aku..
aku jadi tukang pemerhati ja..
Somehow dengan mamat ni aku tak dapat nk move on..

Bila aku berjaya move on sampai lah aku ternampak gambar yang dia happy with that girl,
aku jerit ketuk bilik kakak aku and said..
'Kak Nina!! Alhamdulillah XYZ dgn ABC!! I'm really happy to see them happy"
and sumpaahh aku betul-betul happy.. sebab aku tak suka tengok dia sedih masa dia putus dgn perempuan sebelum tu..

Aku berjaya move onnnnn wehhhh.. 
serious cakap.. takde stalk apa dah..
aku tak heran langsung weh.. 
Sampai laah.........
Tiba-tiba aku mimpi dia.. 
bull shit kaaann! haha..
kerap sangat mimpi.. dalam seminggu tu mau 3 kali... dan mimpi tu setiap minggu pulak tu..
ciss.. binawe betul..
paham-paham lah benda kita mimpi ni kita rasa macam real sgt..
everything seems real, the face, the speech, the touch (tgn je ok.. xde tempat lain woii.. jgn pikir bukan2) 
and even emotion!
masa ni aku marah sgt rasa.. aku terus lari ambik wudhuk dan solat.. 
aku nangis esak2 minta Allah stopkan mimpi tu..
aku pulun mintak Allah buang perasaan yang ttba dtg sbb mimpi2 tu..
I still remember it was around 4AM..
I texted my sister nangis-nangis.. dah la aku jauh kt sini.. kakak aku kt Msia.. 
aku dah tak tahan sangat.. aku minta sangat-sangat utk move on dengan laki yang tak pernah sedar kewujudan aku ni..
dan sekarang ni dah tetap jadi doa aku selepas solat aku.. 
minta Allah buang perasaan tu.. 
minta aku boleh move on macam mana aku pernah move on sebelum ni..

but it seems doa aku tak termakbul-makbul lagi..
aku tak dapat nak move on dgn crush ni..
memang aku rasa bodoh, bangang, sadis, pathetic sebab tak dpt nak move on lagi..
so aku minta maaf lah ye wahai crush.. aku sedang berusaha ni nak lupakan hang..
dont worry aku bukan perempuan jahat nak jahanamkan hubungan orang.. 
aku sendiri tak tahu pasal apa.. hang sorang ja yang buat aku tak boleh nak move on..
asal dapat move on je aku mimpi kau..
sampai bila terbangun tu aku tak sengaja maki-maki kau..
sebab seriously aku nak lupakan kau.. tapi hati aku xnak..

so sekarang, biarlah jadi macam mamat pertama tu.. 
only time will heal..
bezanya aku tak pernah ada apa-apa hubunga dgn this crush..
dan crush aku ni pun tak tahu aku wujud pun.. hahahaha...

well, itu je kot kisah aku.. panjang gila rasa..
saja nak kongsi benda bodoh aku pernah (dan masih) buat sebab cinta.. lulz..


Comments

Popular posts from this blog

Love and heartbroken

Tolong Follow mereka ini rakan-rakan Bloggers!!

Otago University