Followers

Siapa Idola kamu? (Part I)

/
0 Comments
Assalamualaikum my sugar plumps readers!!!


Pernah tak zaman sekolah uols dulu, buat karangan "Idola Saya"?

"Idola adalah seseorang yang memberi menafaat kepada orang lain, dan dapat memberi contoh tauladan kepada orang sekeliling. Semua orang pastinya mempunyai idolanya tersendiri, termasuk lah diri saya. Idola yang saya kagumi adalah.."

Lebih kurang beginilah pendahuluan karangan I dulu tecik-tecik.. darjah 4 Bestari.. Guru Bahasa Malaysia time tu nama Cikgu Asiah Binti Din *wah!! Ingat lagi.. I kagum uols!*
Dapat homework kena bawa balik.. Panik tak ingat dunia lah..Nak cari mana idola ni.. tapi kena buat karangan tak formal.. iaitu karangan dialog.. Balik rumah nangis lah kaborkan kat mak..

Dalin: Uwaaa.. Mak.. Dalina kena buat homework BM.. temu ramah idola kita..
Mak: ala.. pilih la mana-mana idola Dalin..
Dalin: tapi makk.. nak kena interbiuu..
Mak: ala.. tipu-tipu je lah.. mana cikgu tahu betul ke tak..
Dalin: cikgu suruh pilih seseorang yang boleh jadi contoh.. pak menakan yang femes ke.. menteri mana-mana ke..
Mak: kan jiran kita YB.. pergi la interbiu dia..

haa.. padan muka.. sapa suruh desak mak kan time tu.. ye la.. bebudak lagi.. punya fenakut.. kalau cikgu kata kena buat A, A lah kena buat.. Kalau kena buat B, B jugak kami cari sampai lubang cacing..

Pada malam hari, Dalin and mak pergi lah rumah YB tu..
Haa.. terketaq-ketaq budak darjah 4 dok interbiu YB.. mak tepi tu dok diam jaa.. kunun nak latih kita berani bercakap... huhuhu.. tapi alhamdulillah.. memang ia melatihkan Dalin pun.. :)

patutnya nak cerita pasal idola Dalin sekarang ni.. tahun 2013 ni.. takpa lah... next entry yaa..

I'll Be Backkk!!
*insert Arnold schwarzenegger's voice*



You may also like

No comments :