Followers

Good Morning My Sugar Plump Readers!!

/
6 Comments

 Assalamualaikum dearest-dearest semua..
Semua bersahur apa tadi?

Dalin nak cerita pasal recipe paling senang dalam dunia..
*Oke.. selain nasi.. air.. maggi*

Al-kisah barang-barang dapur nak habis...
  Ye lah.. Bila bulan Ramadhan ni..
Jarang bebenor makan luar...
tak macam bulan-bulan lain..
Bukan apa.. Nak jimat masa dan tenaga..
Sekali masak untuk berbuka.. boleh preheat untuk sahur..

Jadi sambil tenyeh-tenyeh mata bangun dari tido..
Tak perlulah nak tumis sana sini..
bersiang ayam ikan segala bagai..
melainkan sayur lah sebab memang time berbuka habis licin..

Maka di peti ais comel ku cuma ada terung..
Nak buat apa yg sayur terung ni..
awalnya nak buat Terung Goreng Cili..

~google~

Tapi didapurku sudah ada Sambal Tumis Sutung...

~Google jugak~


~tak syok kalau masak pedas.. bercili.. kaler meraaaahhh je~

Maka dengan terung itu..
Masak Terung Telur..
Sedap hingga menjilat pinggan taww..

Ni Dalin nak kongsi resipi yang mudah gila babas pak cik abas bawak Bas..

~google gak~
tak sempat ambil gambor.. licin masuk dalam 5 perut.. ~.~"

Bahan-Bahan..
  • 1 biji terung panjang
  • 1 biji telur ayam
  • garam dan lada sulah
  • minyak utk menggoreng

1)Masukkan telur dalam mangkuk.. masukkan garam dan lada sulah ikut suka suki.. dan kacau..
2)Panaskan minyak dalam kuali..
3)Potong terung ikut suka suki..
4)Bila minyak dah panas.. salutkan terung ke dalam telur yg dicampurkan dgn garam + lada sulah
dan goreng sampai kaler keperang-perangan..
  ~

*Crunchy on the outside.. warm and soft at the inside*

Jakun seketika dengam resipi ini..
Sebab dapat dalam Internet..





~Berbuka nanti takde idea nak masak apa~


You may also like

6 comments :

EYFAalias said...

wahh! mesti cuba ni. huhu

lilypelangi said...

sedap2 ! :)

Dalin said...

@EYFAalias : Cuba la.. simple dan sedap.. hihi..

Dalin said...

@lilypelangi : mmg sedap.. lebih lagi time puasa gini.. perot berbunyik je setiap masa.. haha..

Abang Stalker said...

abg x mkn terung..em..tkr terung dgn bendi la eh. :D thanks dalin bg resepi. ;)

Dalin said...

@Abang Stalker : hihi.. ce try tukar dgn bendi.. kalau rasa dia oke, roger2 ye.. nk try gak..