Followers

Petang tadi..

/
2 Comments
Selepas balik dari dusun untuk kutip-kutip buah..
terus balik changloon..
kemudian.. ke pasar..
musim buah kan udeh mari..
jadi.. ramai lah yang akan datang..
dan ofcorse anak dara ini akan memasak bersama ibu nya.. saya memang anak yg soleh kan?



Plan nak mak nak masak: kari ikan masin.. daging rempah.. Sayur-sayur.. Sambal tumis..
anaknya sikit je, nak masak: labu masak lemak.. ikan/ayam Masak kicap.. Butterprawn.. Mee/kuetiow kungfu.. ayam phatphet.. puding roti.. 


bertapa eksaited nye diriku.. baru tadi kopek (maaf, sy org kedah mmg suka guna kopek=kupas)
bawang merah yg sekali kopek memang menitiskan susu air mata..
pastuh buat bawang goreng! peehhh... hahaha..
 
oh! lari dari tajuk.. petang tadi.. waktu ke pasar.. daging dah beli.. sambil tunggu pak cik daging tu potong daging kecil-kecil, pi beli lain-lain dulu.. dapat ayam.. lepas tu nak tengok apa lagi yang nak beli.. tetiba..



tiba-tiba...





dup dap dup dapt dup dap...





OUCH!!!!!!

diri ku di sengat tebuaaaannn... terus menjerit, "sakit gila baby!"

ye.. saya sebut baby.. bukan babi ye.. sopan sikit.. hahaha!
menitis air mata ku.. dah le celah kangkang kena sengat.. di paha kiri... hamooiii..
sah tebuan jantan!! lepas tu cepat2 nak patah balik ke kereta nak gi klinik..


mak ai terus amik daging tadi, heboh kt pak cik-pak cik , "saya nak cepat! anak yang cun lagi comel
itew kena sengat dek tebuan! tu la.. anak saya comel sangat!" 
Maka pakcik tersebut amik tembakau.. jampi amenda tah.. dan terus bagi kt mak ai.. mak ai pun terus lari lari kuda ku gagah berlari ke kereta.. dan ... er... terus kena bukak seluar!! erkk.. sebab nak calit tembakau tu kat tempat kena sengat.. huhuhhhh... bas or lori lalu mmg kaver-kaver je lah...


tapi alhamdulillah.. tak sakit.. seriously.. katanya tembakau dapat serapkan bisa sengatan.. lau tak, memang dah terlolong sakit.. tapi.. ni boleh gelak lagi.. kekekekkee.. hebat.. esok nak jumpa pak cik tu lah.. suh masuk minang.. eh! nak bayar pengeras.. hihihi.. macih pakcik tade gigi tu.. kut le pak cik tu terbaca blog ni kan.. mana tahu..


wokeyy.. tu je.. papaiiii...


thank you for reading~!


You may also like

2 comments :

PinKy MoMMa said...

ooo sis pun guna kopek hahaha
tapi kopek tu kat ganu tetttt ooops ;)

Dalin said...

hehehehe.. dah terbiasa lidah le akak.. hehehehee.. mmg org jati kedah..

tu la akak, dulu sy ada roomate Ganu.. bila sy sebut kopek dia marah.. bila sebut dia marah.. baru tawu.. hahahaha..