Followers





For 7 years I've waited for you..
.
.
Because 7 years ago u came into my life..
.
.
And I wouldn't let you go away from this heart ever since..
.
.
But now I'm just ever willingly to let you go..
Hiii..

I'm now apart of the Otago Malaysia Students Association's committee..!

If you want to know more about OMSA, you can hit this link up >>> http://omsa.org.nz/

Basically as the name says it all, we are just Malaysian students with different kind of background trying to promote Malaysia's culture into Dunedin, New Zealand... and we are also here to assist new students from Malaysia to feel more at home.. because we are actually a one big family from Malaysia with the same mission..

If you're happened to be a first year student in Uni Otago or might want to join OMSA but don't know how? do contact us or follow OMSA FB page.. :)

There's more event coming soon..!

Be like water that is calm in the river..
But when there is obstacle, you still be the winner..
You just go rough, you don't look around.. but you just go..
and when you have to, you sliced through the cracks..


Be like water, so you can reach the furtherst point..
Even at the coldest place you are still there, but in a different form..
Even at the hottest place, you helped to soothe..
Even the biggest flame, you can make it tame..


Be like water, even you've reached far..
Like in the sky there's the brightest star..
You still know where you'd come from..
Even if its just a mere of H2O..


Be like water, formless and shapeless..
So no one can grab and squeeze you..
Just tell them they need to becareful..
Coz you can wipeout the world if you need to..


Be like water, you help to give life
coz everyone in this world needs to survive
If you dont help them in need,
then dont be a greed

-Dalin 18/2 02:20-
Dear God,
Why can't you let me move on..?
It hurts so bad..
I've been hurting myself since 7 years ago..
*sigh*
Please let this feeling fades away... 
the more I try to let it go, the more it haunts me..
the harder I pushed, the faster it chases me..
God can make things impossible to be possible, and possible to become impossible, so please.. turn this feeling into hate and make me move on...
sincerely,
Dalin.

Must be freaking weird to suddenly seeing my post like this.. like.. er.. can't you just lift your hands up and just pray to God like what normal people would do rather than F-ing putting it up in your blog? 

Ehem.. well.. yeah.. I kinda did that already.. like thousand times..?

I just can't.. I need to let it out somewhere.. so yeah.. my blog is where I vomit all my lovey dovey weird crush slash feelings stuff..LOL..

yup 7 years of having a crush on fucking stupid someone who dont even know you've been falling for him since the beginning of earth.. hahaha..

You know what.. I've watch movies and dramas.. and when this similar stuff happened, I'll be screaming, "weehh bodoohh bagi tau lah mamat tu ko suka diaa..!!" or "!@#$%^ just tell him already!!" but when the same shit happened to me, and I've been holding this feeling for 7 years (and counting) now, I can't even tell anyone..

so yeah peeps out there, just pray for me please, that this stupid feeling will turn into hate..and please pray that I can finally move on.. 

uh.. and please, No dream.. I dont want any dream related to him..Noooooo...!  and NO suddenly of "ohhh the other day I met him" says my dad or "ohhh u know what, I met his dad/brother/mother/sister/in laws/cats/mouse/car/TV etc the other day" says my fam..

last year 2016, I managed to FINALLY MOVE ON when i saw a post of him and his new GF.. i was seriously sumpah wallahi "OMG.. KAK NINA (my sis), HE is NOW with XXXX!! Syukur alhamdulillahhh".
then yeah.. something bad happened.. i dream of him when I did not ONE BIT missed him or had any feeling for him whatsoever... I woke up. in the middle of the night. crying because of that stupid faggot dream, that I had to text my sister who's ALLLLL THE WAAAYYYY back in MALAYSIA.

Its like my heart never allowed me to leave him alone.

Okay so listen now. Here's the "BEST" part of having a crush on him.

I'm not trying to ruin someone''s else relationship.. at ALL!
So i've been stalking his MedSoc and also his new GF's.
I dont mind this. I dont have any slightest bit of jealousy in me seeing their picture together.
my intentions are just to see that he's healthy, he is happy, he's doing great.. that's all.. 
yup even if it wasnt me. or us. I just want to know that he's in good hands..

But the most devastating part is, he suddenly disappeared from the web world.
No FB. 
No IG
No Twitter
No whatsover updates about him!

His GF's MedSoc? Also nothing.
His fam's MedSoc about him? Zero!

So my mind is not at peace rn.
Worried maybe? Something bad might happened to him? Did he encounter any heartbroken again?
I just cant stand him being sad and devastated.. :(

Yeah.. emm.. So wherever you are.. whatever you're doing rn... I hope you're doing well..
I will always pray for the best for you.. Amin..

Stay Strong.
Be Strong.
Work and Study Smart. 
^_^

Assalamualaikum my sugar plump readers!
Emm.. Do i still have my readers..? LOL

Ape-ape je lah ye.. 
This is still my blog so I have the right nak beletiaq segala mak nenek kannn..


Before that, HAPPY NEW YEAR 2018 gaiiisss!!!
*yeah I know I'm 10 days late huhu, but better than 10 months late kan kan kan*

My new year resolution?

THIS! HAHAHAHAHA




I'm just nervous and excited for 2018!

coz after nearly 3 years staying here in NZ, ive finally met a special friend whom I'm proud to say my best friend.. the first time I met this friend, I feel the click instantly..
Please God, hopefully this person will be my friend till forever.. aminn...

and for this 2018, I'm also apart of the Otago Malaysian Students Association (OMSA) commitee
..
..
..
..
..
AS
..
..
..
..
THE
..
..
..
..
FOOD OFFICER! HAHAHA


Is my passion and love towards FOOD/COOKING that obvious? lol

Frankly speaking, I dont have any wish/intention to be in some sort of relationship this year..
I just wanna focus and take care of myself better than before..
I'm not gonna put myself last..
I'm not gonna be a cheapskate to myself anymore..

And I badly wanna focus more with my studies..
Gladly I've found a 24 hours study place that I can crash anytime I want..!

but I dont wanna have high hopes with 2018.. 
coz when u hope too high..
you''re gonna fall badly till you hurt yourself..

I'll just go with, "What happens, happens.. Don't cross the bridge until you come to it.. every problems have solutions.."

so.. 2018..

please be nice to me..

AMIN
Hi y'aalls..

Sekarang ni Dalin nak bebel pasal makeup..

Sebab I'm not a big fan of makeup.. dulu ye lah..


tapi sekarang ni jadi makin malas pulak nak up to date with the latest makeup on Earth.. 

Bukan apa, banyak kali tertipu bila beli make up especially kebanyakkan local products sebab kantoi banyak product tiruan yang timbang kilo tu.. padahal kita nak support anak tempatan kan..

dan sebab ni lah malas nau nak tahu apa-apa hal pasal makeup... kalau dulu pantang, zuss zass zuuss zass beli! tapi tu dulu lahhh...

But there's this one particular local product menarik minat Dalin..  DOLLANIS namanya..

sebab DOLLANIS ni ada juai lipmattes, texture setanding dengan overseas branded product..! 

serious tak tipu..!!  melembabkan bibir and kaler dia sangat lah gorgeous!

The famous ones are the Nude colors "The Nude Collection by Dollanis", the color is so soft, earth tone and suits for everyday makeup..

The Nude Collection by DOLLANIS


Seriously I really love the texture.. plus bila korang minum air kan, 

bekas minum tu takde lekat kesan lipmatte tu.. serious cakap! 

The Nude Collection by Dollanis ni  comes in a cute box dengan tiga ketoi lipmatte, code 01, 02 and 03.


Oh and this Lipmatte ni ada kelulusan KKM tau..  so yesss bukan product timbang kilo bagai..

and they will re-new it every year to sustain the quality of this product..

01 : NOT170702959K
02: NOT170702958K
03 : NOT170702957K
So this is the color of The Nude Collection code 01, 02 and 03
It is just RM50 for this cute box with 3 code colors of lipmatte! Gila murah kan..

So that you can  ubah-ubah kaler yang korang nak everyday rather than sticking to just one color..

Plus the quality is really good.. so in a nutshell, RM50 for these 3 lip-mattes is a really damn good investment..
So, it a YAY for me!! So kalau korang minat dengan make up, or a lip-matte lover just whatsapp me at 019-5973730 . Gerenti korang akan puas hati!
Sekarang ni aku rajin beno layan YouTube Thinker Studio..
So, yes one of the topic is psl benda bodoh yang members Thinker Studio pernah buat sbb cinta..

well.. once kau jatuh cinta.. kau automatic jadi bodoh weh..
sbb tu org tua-tua kata cinta tu buta.. 
eh..? mat salleh pun sebut "love is blind" okay..
sbb dia boleh buat buat benda yg sebelum ni tak pernah dibuat..
dia buat otak kau kacau.. perut kau serabut.. jiwa racau..
eh macam ada pengalaman kan? LOL

benda bodoh pernah aku buat? 

"Benda bodoh pernah aku buat sampai skg ni is stalk crush aku... aku stalk dr dia single, kenal perempuan lain.. kapel sampai tahap nk kawin dgn perempuan tu.. putus dgn perempuan tu.. single balik, dan skg dia dgn relationship dgn perempuan lain.. tp aku masih lg stalk.. sedih and pathetic kan hidup aku? huhu..."

Hahaha..
sedih gila kan..

aku pernah keciwi dalam percintaan..
dialah mamat yg pertama aku betul2 syg (masa tu laa.. thn 2010)
tapi putus sebab dia curang..
maybe Allah nak pelihara aku kot masa tu..
aku masa tu memang sayang bagai nak rak.. i was dead inside..
it took me almost 2 years for me to finally move on..
but now sometimes he look for me and ask to be with him back.. Gila apa??
guess what i did?
BLOCK him..! yes.. i blocked him tanpa sekuman rasa sayang..
padahal dulu hari-hari stalk.. hari-hari bergelinang air mata weh..
dan sekarang dah takde langsung! macam magic..

but because of him, I become stronger and stronger..
Then I met the next guy..
Dah tu.. this next guy pulak minta putus, sbb dia ada perempuan lain yang KURUS..
aku iye kan aje..
kau taknak aku, kau belah je dari nak main2kan hati aku kan?
and guess what.. takde setitik air mata! Sumpah demi Allah..
family aku especially my sister layan aku baik giler.. sbb igtkan aku dalam emotional crisis..
siap sempat pesan, "kalau hang nak nangis dalin, nangis jaa.."
mak aku siap pesan kat siblings aku utk bg ruang kt aku.. haha..
oh and FYI, laki ni kawan abg aku.. beriya abg aku kenalkan dia utk aku lupakan mamat pertama tu..
And one day tiba-tiba masa aku dalam kelas, mak aku call..
sangat rare kalau mak aku call waktu aku dalam kelas.. 
sebab ingatkan kes emergency, aku angkat lah..
rupanya this next guy call mak aku (aku sendiri tertanya mana kau dpt number mak aku?) sebab nak number aku.. so mak aku call utk minta izin boleh ke bg number.. so aku izinkan lah..
lepas aku letak phone tu.. laju je mamat tu call aku.. tapi aku tak angkat sebab dalam kelas kan.. plus aku xnak dengar suara dia.. jelik! aku igt nak sms je (zaman xde wassap lg)
tapi dia tak henti call.. nak tak nak aku angkat jugak..
apa sebab dia call??
nak minta maaf.. after 1.5 years kami putus.. hahaha.. lawakk..
I didnt say I forgive him. aku just kata "haa.. ok" ulang2..

disebabkan mamat pertama tu lah hati aku keras.. 
kalau aku ada suka kt seseorang tp aku direject (haha sedihnya..), dan bila ttba seseorang tu contact aku balik, memang takdenye aku nak layan or terima balik... 
aku sejenis manusia yang tak suka jilat ludah balik..

tapi..
meanwhile aku dalam percintaan yang tidak menjadi tu..
aku ada crush kt sorang ni.. tapi aku tak pernah bagi tahu sebab aku segan dan malu..
I've been stalking him since dia single, lepas tu jumpa awek ni.. dan serious dgn awek ni.. ttba putus dgn awek ni.. 
DAN GUESS WHAT
(mesti korang igt ni happy news kan? NOPE! hahaha)
After being single for awhile, dia kenal2an dengan awek lain pulak, 
dan sekarang dah bercinta dgn awek lain..
HAHAHAHAHAAHA...
sedih giler kan hidup aku..
aku jadi tukang pemerhati ja..
Somehow dengan mamat ni aku tak dapat nk move on..

Bila aku berjaya move on sampai lah aku ternampak gambar yang dia happy with that girl,
aku jerit ketuk bilik kakak aku and said..
'Kak Nina!! Alhamdulillah XYZ dgn ABC!! I'm really happy to see them happy"
and sumpaahh aku betul-betul happy.. sebab aku tak suka tengok dia sedih masa dia putus dgn perempuan sebelum tu..

Aku berjaya move onnnnn wehhhh.. 
serious cakap.. takde stalk apa dah..
aku tak heran langsung weh.. 
Sampai laah.........
Tiba-tiba aku mimpi dia.. 
bull shit kaaann! haha..
kerap sangat mimpi.. dalam seminggu tu mau 3 kali... dan mimpi tu setiap minggu pulak tu..
ciss.. binawe betul..
paham-paham lah benda kita mimpi ni kita rasa macam real sgt..
everything seems real, the face, the speech, the touch (tgn je ok.. xde tempat lain woii.. jgn pikir bukan2) 
and even emotion!
masa ni aku marah sgt rasa.. aku terus lari ambik wudhuk dan solat.. 
aku nangis esak2 minta Allah stopkan mimpi tu..
aku pulun mintak Allah buang perasaan yang ttba dtg sbb mimpi2 tu..
I still remember it was around 4AM..
I texted my sister nangis-nangis.. dah la aku jauh kt sini.. kakak aku kt Msia.. 
aku dah tak tahan sangat.. aku minta sangat-sangat utk move on dengan laki yang tak pernah sedar kewujudan aku ni..
dan sekarang ni dah tetap jadi doa aku selepas solat aku.. 
minta Allah buang perasaan tu.. 
minta aku boleh move on macam mana aku pernah move on sebelum ni..

but it seems doa aku tak termakbul-makbul lagi..
aku tak dapat nak move on dgn crush ni..
memang aku rasa bodoh, bangang, sadis, pathetic sebab tak dpt nak move on lagi..
so aku minta maaf lah ye wahai crush.. aku sedang berusaha ni nak lupakan hang..
dont worry aku bukan perempuan jahat nak jahanamkan hubungan orang.. 
aku sendiri tak tahu pasal apa.. hang sorang ja yang buat aku tak boleh nak move on..
asal dapat move on je aku mimpi kau..
sampai bila terbangun tu aku tak sengaja maki-maki kau..
sebab seriously aku nak lupakan kau.. tapi hati aku xnak..

so sekarang, biarlah jadi macam mamat pertama tu.. 
only time will heal..
bezanya aku tak pernah ada apa-apa hubunga dgn this crush..
dan crush aku ni pun tak tahu aku wujud pun.. hahahaha...

well, itu je kot kisah aku.. panjang gila rasa..
saja nak kongsi benda bodoh aku pernah (dan masih) buat sebab cinta.. lulz..